Butik Novamoda.pl


Novamoda inspiracje jest blogiem o stylu, modzie, designie, fotografii, a także o wszystkich codziennych rzeczach, które nas otaczają, inspirują i fascynują. więcej >>

Zapraszamy na nasz drugi blog





poniedziałek, 30 listopada 2009

Dziś dzień wypełniony magią, tak więc czarne koty, wiedźmy na miotłach i wróżki przepowiadające przyszłość na ulicach i w pubach nie powinny nikogo dziwić;-)

andrzejki

andrzejki

andrzejki

andrzejki

andrzejki

andrzejki

andrzejki

andrzejki

Photos via Rodney Smith

Nie tylko mamy Andrzejki, nie wszyscy wiedzą ale mamy też Katarzynki. Zresztą sami przeczytajcie :)

Andrzejki – dzień świętego Andrzeja, który  jest patronem Szkocji, Grecji i Rosji. Święto w Polsce jest obchodzone w noc z 29/30 listopada, zaś w Szkocji: 30 listopada.
Pierwotnie tylko przez panny (dla chłopców były "katarzynki"), obecnie jest imprezą skupiającą młodzież obojga płci, tzn. kobiety i mężczyzn.

Święto pochodzące ze Szkocji, gdzie jest to święto bankowe. Tam czci się je hucznie, jedząc i pijąc. W Polsce w czasie obchodów tego święta odbywają się wróżby na przyszłość najczęściej jest to lanie wosku na zimną wodę, często przez klucz. Ta wróżba przeznaczona jest dla wszystkich uczestników zabawy andrzejkowej.

Inna znana powszechnie wróżba, związana z "andrzejkami", przeznaczona jest tylko dla niezamężnych panien na wydaniu. Uczestniczki zabawy ustawiają swoje buty gęsiego
jeden za drugim, przy czym ostatni trzewik przestawiany jest potem na początek kolejki, która zmierza do progu drzwi wejściowych. Wierzy się, że ta panna, której bucik pierwszy przekroczy próg izby pierwsza też wyjdzie za mąż.

Katarzynki – dzień św. Katarzyny, męski odpowiednik andrzejek. W nocy z 24/25 listopada odbywają się wróżby młodych mężczyzn dotyczące ożenku i poszukiwania partnerki.
Prawowite męskie "święto" zostało zapomniane na rzecz spopularyzowanego na zachodzie święta panien – zwanego andrzejkami, kiedy to kobietom poszukującym partnera mają się
spełniać pomyślne wróżby.

Święta Katarzyna to patronka cnotliwych kawalerów, którzy pragną poznać pannę i w przyszłości wejść w szczęśliwy związek małżeński. Największe nasilenie kultu świętej
przypadło na okres średniowiecza.

Kawalerowie przed wszelkimi wróżbami zgodnie recytowali wierszyk ku pomyślności wróżb:


Hej! Kasiu, Katarzynko

Gdzie szukać Cię dziewczynko

Wróżby o Ciebie zapytam

Czekaj – wkrótce zawitam

Bawmy się więc w Katarzyny

Szukajcie chłopaki dziewczyny

Zapytać więc trzeba wróżby


A nuż potrzebne już drużby

"W noc świętej Katarzyny pod poduszką są dziewczyny"
– to porzekadło towarzyszyło wkładaniu pod poduszkę
dziewczęcych przedmiotów, części garderoby czy ptasiego
pióra mających sprowadzić proroczy sen o przyszłej
narzeczonej, bądź karteczek z pierwszymi literami imion lub całymi
żeńskimi imionami – które zaraz po przebudzeniu miały
być wylosowane. Towarzyszyć temu mógł wierszyk:


Wskaż proszę wróżbo wybrankę

Żonę i przyszłą kochankę

Wyciągam karteczki cztery

Są jej imienia litery

Także wszystkie panny, kawalerowie i inni chętni leją dzisiaj gorący wosk i wróżą z fusów...

Miłej zabawy Wam życzę moi mili...

 

 

Dziś w śmietankowo-żółtym nastroju.

Zawsze w dobrym stylu;-)

kwiatowe inspiracje

domowe inspiracje

Te odcienie żółci przypominają mi przedzierające się przez okna nieśmiałe promienie jesiennego słońca lub jak na zdjęciu poniżej światło odbijające się od pożółkłych liści na drzewie.

jesienne inspiracje

Poniżej stylizacje na jesienne chłodne już dni, w ciepłych beżach i słonecznych odcieniach żółci.

Większe ilości golfowych kombinacji postaram się wrzucić na bloga już w tym tygodniu.

sukienka słoneczna  kompozycja ubraniowa

Zobacz jakie golfy są dostępne w sklepie - kliknij tutaj

 

Życzę Wam wszystkim miłego i słonecznego tygodnia.

xoxo

Photos via: flores del sol via decor8;, photography by thibault jeanson, martha stewart living september 2005; photography by mikael olsson, polyvore

 

niedziela, 29 listopada 2009

Świąteczne inspiracje

W końcu i nareszcie nadchodzi upragniony okres Świąt Bożego Narodzenia. Myślę że dla Wielu z nas jest to najfajniejsze przeżycie w roku.

Takim zwiastunem i początkiem wszystkich przygotowań są świąteczne dekoracje domu. Gałązki pachnące świeżym igliwiem, pomarańcze przybrane wysuszonymi gożdzikami, wieńce na drzwiach i wszelkie inne stroiki, wpływają na każdy z naszych zmysłów. Wyglądają pięknie i wyjątkowo pachną.

Dlatego też, aby kreatywności i inspiracji na naszym blogu nie zabrakło, postanowiłyśmy podzielić się tym co nam się wyjątkowo spodobało, chwycilo nas za serce, wchodząc delikatnie w domowo-designerskie świąteczne klimaty.

Świąteczne inspiracje

Świąteczne inspiracje

Świąteczne inspiracje

photos via: www.apartamenttherapy.com
piątek, 27 listopada 2009

Nadchodzi imprezowy weekend, powodów i możliwości jest wiele; Andrzejki, ostatni weekend listopada?!! kolejne spotkanie z koleżankami...

Jeśli należycie do tej nieszczęsnej grupy co ja - "nie wiem co na siebie włożyć pomimo że szafa pęka w szwach" to zdjęcia mogą okazać się dobrą ściągawką;-)

party girl

party girl

party girl

Sesja została przygotowana na potrzeby zimowej kampanii reklamowej hiszpańskiej marki Blanco (z tego co wiem, to niestety sklepów w Polsce jeszcze nie mają). Modelka na zdjęciach to Siri Tollerød, w obiektywie Hunter & Gatti.

party girl

party girl

party girl

party girl

party girl

party girl

party girl

party girl

party girl

party girl

Photos via: http://thefashionisto.com/blog/2009/10/winter-2009-campaign-andre-ziehe-for-blanco/

Poniższe zdjęcia idealnie komponowałyby się z tematem "An escape of reality" ale z okazji że dzisiejszy dzień wpasowuje się (przynajmniej dla mnie) w ich klimat, publikuje je w takiej formie:-)

Con Poluos photo

Autorem tych czarujących zdjęć jest Con Poulos, australijczyk zajmujący się głównie fotografowaniem jedzenia, jednakże na szczęście tworzy równierz piękne obrazy codziennych wydarzeń i realnych ludzkich portretów. 

Na swoim koncie ma wiele wybitnych kontraktów między innymi z Marie Claire, Marthą Stewart, Donną Hay i Australian Gourmet Traveller.

Con Poluos Photo

A poniżej sentymentalny przytulny kolaż w jesiennych paletach barw...

jesień

Photos via: Con Pouolos

 

środa, 25 listopada 2009

Uwielbiam jej styl, nowoczesne połączenie delikatnej kobiecej klasy z dodatkiem nonszelanckiej elegancji. Przesztrzen, którą stworzyła jako miejsce do pracy uważam po prostu za wymarzone.

Aerin Lauder, Wiceprezes i Dyrektor Kreatywna Marki Estee Lauder jest wnuczką założycielki kosmetycznego giganta - Estee Lauder. Na zdjęciu w swoim "ultra-glamour" biurze.

Miejsce idealnie kobiece, inspirujące i kreatywne.

aerin lauder at work

Poniżej na zdjęciu portret wielkiej Estee z czasów młodości.

aerin lauder at work

aerin lauder at work

A tutaj Aerin w swoim domu; garderoba i homeoffice:-)

aerin lauder at work

aerin lauder at work

A oto kluczowy szczegół - biurko: glamorous gold vintage Gabriella Crespi.

glamorous gold vintage Gabriella Crespi desk

Photos via: House & Garden, February 2008, Moodboard, HarpersBazaar.com/Photographed by Andres Overgaard

Zamieszczam interesujące linki gdzie możesz znaleźć więcej informacji o Aerin Lauder (strony są w języku angielskim):

- Harpers Bazaar
- Moodboard
- Answers.com
- Delamina

A jakie jest Wasze zdanie na dzisiejszą notkę?

wtorek, 24 listopada 2009

Pomysł na prezent - bon podarunkowy 

pomysł na preznet novamoda

Czasem zdarza się tak, że bardzo chcemy obdarować bliską naszemu sercu osobę, czymś wartościowym a zarazem praktycznym, a zupełnie brak nam pomysłu na taki prezent.

pomysł na prezent

Czasem chcemy komuś podziękować,

podziękować komuś pomysł na prezent novamoda.pl

a czasem po prostu obdarować czymś miłym.

pomysł na prezent

Dużo firm na rynku obecnie oferuje w swoim asortymencie bony podarunkowe, warto z nich czasem skorzystać.

Kupujesz bon, wypisujesz go i możesz podarować jako prezent.

 pomysł na prezent novamoda

Czy lubicie otrzymywać bony podarunkowe w ramach prezentu?

Czy jest to dla Was zbyt pragmatyczne podejście pozbawione odrobiny zaangażowania i romantyczności?

Czy preferujecie prezent rozsądny, takim jakim jest bon, za który możecie otrzymacie dokładnie to co chcecie?

Zbliża się okres migoczących dodatków i tkanin, świetną alternatywą dla tego trendu może być przepiękna i niepowtarzalna bardzo bogato zdobiona autorska biżuteria.

 

roarke new york roarke new york

 

roarke new york roarke new york

Autorem tych bajecznych naszyjników i branzoletek jest firma z Roarke z Nowego Jorku, poniżej zamieszczam adres strony internetowej. Produkty można kupić w sklepie on-line, cena za naszyjnik to około 400$, za branzoletkę i opaskę około 100$.

roarke new york

roarke new york

Naszyjniki są małymi dziełami sztuki, dlatego pięknie skomponują się ze zwykłym prostym golfem, bluzeczką, tworząc niepowtarzalną wyważoną calość.

A oto propozycję jak je nościć, według projektantek;

Adres strony internetowej firmy Roarke New York: http://www.roarkenyc.com/index.php

Wszystkie zdjęcia pochodzą z wyżej wymienionej srony internetowej.

 

Ps. Czy może Ktoś z Was wie gdzie można kupić takie cuda w Polsce? Byłabym ogromnie wdzięczna za wskazówkę!

poniedziałek, 23 listopada 2009
Dziś za oknem promienie jesiennego słońca. Czy u Was również?
Miłego, słonecznego i pełnego sukcesów tygodnia Wam życzę.

monday coffee

flowers

 

all in white

gucci white

 
A tą stylizację polyvore znalazłam ostatnio poszukając inspiracji, 
idealnie wpasowuje się w jesienny, modny, przutulny jasny styl 
- ahhh szkoda tylko że akurat nie mam tych rzeczy w szafie...
Ta włochata kamizelka, buty i sukienka po prostu WOW!!
 polyvore white

photos; (1,2 - a blossom in time, 3 - NorbertSchoerner, 4 -MartynThompsonforGucci, 5 - polyvore by penelope)

 

sobota, 21 listopada 2009

Weekendu ciąg dalszy...

Strasznie spodobały mi się poniższe inspirujące zdjęcia, które świetnie komponują się z wczorajszym wpisem - ciepłym jesiennym i przytulnym odcieniem wiśni i pomarańczy....

Zobaczcie sami, czyż nie są urocze?!

Kompozycja składa sie z bukietów i samych główek kwiatów; róży i goździków, podgrzewaczy, szklanych osłonek i orientalnych lampek,- przedmioty codziennego użytku i zupełnie zwyczajne, ułożone razem tworzą w kadrze piękną, lekką całość - sprawdzą się jako jesienne nakrycie stołu na specjalne okazje.

Wszystkie zdjęcia pochodzą z mochatini.org

piątek, 20 listopada 2009

Powoli małymi krokami, z każdą mijającą minutą zbliża się wyczekiwany weekend.

Ja wychodzę z koleżankami na późną kawę do przytulnej kawiarni, a wy jakie macie plany na piatkowy wieczór?

Z zajmującą książką, sentymentalnym filmem, czy też może w towarzystwie ukochanych i inspirujących osób?

Tak czy inaczej życzę Wam czasu spędzonego w przemiły i relaksujący sposób:-)

 

czwartek, 19 listopada 2009

jimmy choo dla h&m Jimmy Choo dla H&M

Dobra wiadomość dla miłośniczek połączenia wyjątkowej jakości i wyrafinowanego stylu za niewielkie pieniądze. Owocem kolejnego marketingowego mariażu popularnej marki H&M z ekskluzywnym brandem jest robiąca wrażenie kobieca, seksowna linia dodatków i odzieży sygnowana przez samego mistrza tematu Jimmiego Choo, o mocno rockowo-clubbingowym charakterze.

Kolekcja pojawiła się 14 listopada również w wybranych polskich sklepach.

Modelkami na zdjęciach są Sasha Pivovarova i Edita Vilkeviciute, które moim zdaniem świetnie wpasowały się w ducha całej koncepcji. Autorem zdjęć jest fotograf Terry Richardson. Miejsce hmm.. pewnie jakiś "very sophisticated NY glamour disco club" - jak dla mnie bomba:-)

Poniżej Sasha i Edita w trakcie gorączki piątkowo-sobotniej nocy w stylu sportowo rokowego glamour -zdjęcia z kampanii reklamowej Jimmy Choo for H&M | Sasha & Edita - photo Terry Richardson

Jimmy Choo for H&M

Jimmy Choo for H&M

Jimmy Choo for H&M

Jimmy Choo for H&M

Jimmy Choo for H&M

Jimmy Choo for H&M

Jimmy Choo for H&M

Jimmy Choo for H&M

photos:h&m

 

Jeśli chcesz więcej informacji wejdź na stronę H&M - link znajdziesz tutaj

 

poniedziałek, 16 listopada 2009
Poniedziałki bywają trudnym dniem z uwagi na początek tygodnia;-)
dlatego poniżej wklejam zdjęcie, które może Was zainspiruje, poprawi humor, 
lub po prostu spodoba się, tak jak mi.

inspirujący początek tygodnia

Poniżej dodatkowo wklejam optymistyczny plakat, 
na który natknęłam się w trakcie "buszowania" po internecie.

life is beautiful

Photos: cocokelley.blogspot.com, brightsideproject.com
Jeśli Wam się spodobał, możecie go ściągnąć sobie za darmo
 (link tutaj)  wydrukować i nakleić w jakimś widocznym miejscu. 
Przypomni Wam że życie wcale nie jest takie zle, 
jak może wydawać się w poniedziałek o poranku;-) 
Miłego tygodnia pracy i nie tylko
XOXO
niedziela, 15 listopada 2009
We francuskim stylu na święto młodego wina - 
Beaujolais Nouveau
Beaujolais Nouveau    Paris style wine
Już tylko tydzień pozostał do Święta Młodego Wina i choć to francuski zwyczaj,
coraz chętniej obchodzimy go w Polsce. 
Tego wieczoru w naszych strojach nie może zabraknąć akcentów rodem z paryskich wybiegów.
 NOVAMODA.pl proponuje oryginalne dodatki i odzież, w której panie poczują się wyjątkowo.
Eva Herzigowaspending time with friend
 NOVAMODA.pl to modna, najwyższej jakości odzież na każdą kieszeń. 
– Staramy się by każda z pań znalazła tu coś dla siebie – mówią Marta i Kasia – właścicielki sklepu
 – Uważnie obserwujemy to, co dzieje się w modzie i proponujemy to naszym klientkom. 
Na Beaujolais Nouveau dziewczyny przygotowały specjalną ofertę. 
Nie trzeba już wyjeżdżać do Francji by spędzić ten wieczór w prawdziwym stylu. 
Urocza koszula z żabotem, dopełniona delikatnymi koronkami a może śmietankowy, ciepły golf? 
Każde z tych ubrań ma w sobie coś francuskiego.
 kokardki
Nie brakuje szykownych dodatków, których nie powstydziłaby się Paryżanka, 
jest więc delikatny zwiewny szal a do tego elegancka torba.
 w stylu francuskim
Więcej znajdziesz na: http://www.novamoda.pl/
czwartek, 12 listopada 2009

Denim style part one ...

jeansomania

Towarzyszy nam od zawsze i pewnie już tak zostanie, jeans jako nieodzowny element damskiej szafy ...

modowe inspiracje:-) zapraszam...

denim

jeans style keri russell style

keri russell style pepe jeans clothing

 

isabeli fontana dla pepe jeans

zdjęcia: instyle, pepe jeans, lifemorefabulous

Życzę Wam więcej radości z noszenia jenasów :P

do usłyszenia,

xoxo

 

poniedziałek, 09 listopada 2009

novamoda

 

Wrzucam te fotki tak na poprawę nastroju w te pochmurne i chłodne dni - na rozpoczęcie kolejnego tygodnia:-)

Aby ten tydzień minął Wam szybko, kolorowo i przyjemnie...

butterflies

love

roses

roses

czwartek, 05 listopada 2009

Chroniące przed chłodem i zimnem rękawiczki, wykonane ze splotu wełny i akrylu to niezbędny i funkcjonalny dodatek w sezonie jesienno-zimowym.

Ciepłe okrycia dłoni mają dodatkowy atut – swoimi wesołymi kolorami przełamują jesienne szarości i monotonne barwy, do tego są zabawne, dobrze wykonane i w przystępnej cenie.

rękawiczki

 

rękawiczki

 

rękawiczki